L'esperienza che mi ha cambiato la vita

Ratings
Overall
10
Impact: 10
Support: 10
Fun: 10
Value: 10
Safety: 10
Review

Translated by Go Overseas:

After a year studying in Brazil, I had the chance to come back thanks to Intern Brazil, which helped me find a perfect NGO for me.
Working in Rio de Janeiro, I was able to put into practice much of what I had learned at university, but also to decide to attend a master's degree in international development soon after, to continue to improve the world, but in a more conscious way.
Living in Rio is unsurpassed, and Intern Brazil really took care of everything: thanks to Fernando, I had a really complete support and I arrived at the first day of work prepared and ready to get to work. Moreover, this experience was really useful for improving my curriculum: the non-governmental organization where I worked is one of the best known in Latin America, as well as in the world.
In short, I recommend Intern Brazil with all my heart !!!

Original Review:

Dopo un anno studiando in Brasile, ho avuto la possibilità di tornarci grazie a Intern Brazil, che mi ha aiutata a trovare una ONG perfetta per me.
Lavorando in Rio de Janeiro, ho potuto mettere in pratica molto di quello che avevo imparato all'università, ma anche decidermi a frequentare un master in sviluppo internazionale subito dopo, per continuare a migliorare il mondo, ma in modo più cosciente.
Vivere a Rio è insuperabile, e Intern Brazil si è occupata davvero di tutto: grazie a Fernando, ho avuto un supporto davvero completo e sono arrivata al primo giorno di lavoro preparata e pronta per mettermi al lavoro. Inoltre, questa esperienza è stata davvero utile per migliorare il mio curriculum: l'organizzazione non governativa dove lavoravo è una delle più note in America Latina, oltre che nel mondo.
Insomma, consiglio Intern Brazil con tutto il mio cuore!!!

Would you recommend this program?
Yes, I would
Year Completed
2017